Innkjøpsvideo fra Rhodos

Hei!

Her er den endelige (kanskje) innkjøpsvideoen. Kanskje det blir en del 2 hvis det er mye mer jeg ikke har tatt med men det tviler jeg på, føltes bare som at jeg kjøpte mye mer. Var nok bare mat og sånt jeg kjøpte haha.

Sett på 720P for mye bedre kvalitet!

Hva syntes du?

Elskbar mat

Hei! I går holdt vi oss egentlig bare på hotellet. Bassenget, slappet av også til middag ble det kinesisk mat! Man får det to ganger i løpet av oppholdet på hotellet vårt og nå er de desverre brukt opp. De er har den beste maten der!! Så det er vel det jeg elsker mest av alt! Etter Justin, da.

Tok noen bilder, men ikke noen spesielle fine. Ellers så kom jeg nettop opp fra enda en tur til bassenget. Ble ikke noe bading, bare å dukke med i et sekund og deretter gå opp for å sole meg igjen. Vil virkelig får med meg de siste solstrålene før jeg drar, også tar jeg heller sol for å holde fargen oppe. Men tror ikke det er nødvendig for øyeblikket med tanke på at det er varmere der jeg bor enn her i Rhodos hahah.

♥♥♥♥

Noe av det beste var jo den friterte isen, gud den smakte virkelig! Tror jeg aldri har smakt en så god dessert før, ærlig. Fikk ikke tatt bilde av den, var vel ikke det første jeg tenkte heller da jeg fikk servert den. Men tok bilde på iphonen, noe jeg sikkert kan vise dere når jeg kommer hjem.

I morgen blir vel siste gangen jeg blogger her i Hellas. Ikke sikkert jeg blogger i morgen en gang, men vi får se! Sannsynligvis vil det komme et innlegg, men kan ikke love noe som helst.

Ha en fin dag videre!

the oldtown

Hei!

I hele går brukte vi dagen ved bassenget. Har fått et utrolig skille, sånn virkelig. Helt utrolig hvor bleik jeg var før jeg dro med tanke på hvor mye brunere jeg har blitt! Uansett, var også på bassenget i dag, men ble litt slapp av solen så jeg stakk opp på rommet i stedenfor. Så her sitter jeg å blar igjennom bilder, ser på LOL og bare venter på at familien straks skal komme opp for at vi skal spise lunsj som ikke er lenge til.

(og da kom familien inn)

Dro vi til gamlebyen. noe vi enda ikke har fått gjort så da var det gjort. Hadde det alle tiders der og det var utrolig koselig! Var der i fjor og merket godt den samme stemningen og alle folkene!

I morgen skal vi faktisk til en vann park eller badeland da. Har vel egentlig aldri vært på et badeland før, så det blir nok gøy! Det er vel akkurat som et tivoli bare alt er vannsklier og vann-fisert.

Vi satte oss ned på en resturant for å ta noe å drikke da vi fikk hilse på mange papegøyer også fikk vi faktisk vår egen papegøye på bordet vårt i mens vi satt der og drakk! Den var så liten og søt♥ Dere vet når du får en iskald cola så er det sånn iskald dugg utenfor glasset? Den drev å slikket det hele tiden haha!! dere skulle bare sett det:):)

Men nå skal jeg staks gå ned å spise lunsj og deretter vurdere å sole meg litt mere.

Ha en fin dag videre:)♥

Marmaris, Tyrkia

Hei!:) I dag tok vi turen til Marmaris i Tyrkia. Så da har jeg vært i Hellas ganger og Tyrkia i løpet av denne ferien, haha!

Vi var på en båt som først kjørte til Tyrkia og deretter en turbuss, under hele turen var det en dame og en mann som forklarte om alt som vil skje, hvor vi møtes og litt som er fint å vite. Først stoppet vi innom en klippe hvor vi hadde oversikt over en stor del av marmaris, og deretter kjørte vi til en sånn kjedelig gullsmed. Masse fine smykker, men ville nok ikke kjøpt noe der. Så tok vi turen videre til byen og stoppet utenfor et stort "marked" med masse basarer (forskjellige butikker masse diverse merker).

Kjøpte meg en god del der, også var det utrolig morsomt å prute, men ble litt sure miner et par ganger. Bittelitt diskusjoner med tyrkerne når jeg ville ha noe HAHAHA.

Hadde med kameraet, men klarte selvfølgelig å glemme minnekortet på gulvet. Sløvt av meg, ja. Men så har jo vaskedamene vært på rommet og minnekortet er ikke til å finne. Så enten har den havnet i støvsugeren eller bare gjemt det veldig godt.

Har enda ett heldigvis, og alle bildene og videoene som er tatt her er lagt inn på pcen.

Nå har vi bare fire dager igjen før vi reiser tilbake til norge. Borte bra men hjemme best er jo sant for jeg savner norge ganske mye! Venner, familie, og ikke minst å blogge på fulltid! Det er utrolig nok at jeg blogger hver dag selv når jeg er på ferie. Og nå sitter jeg her med ikke bein igjen en gang...

Har du vært i Tyrkia før?

elli beach

Heisann! Sitter her i senga og ligger rett ut med pcen på fanget, litt deilig egentlig!

Selv om jeg er på ferie må jeg slappe av litt og. Står jo vanligvis kl 8-9 tiden her som tilsvarer kl 7-8 i Norge, pluss at det er ferie så er det ganske tidlig! Litt deilig å holde døgnrytmen stabil til skolestart så jeg ikke får en alt for vond start til skolen heller. Så skal begynne å stå opp mye tidligere, da får jeg også mer ut av ferien. Hvis du tenker deg at jeg står opp 1 time tidligere og hvor mange dager det er i sommerferien, som er rundt 60 dager, da får du 60 timer ekstra av ferien! Eller 2 timer, hvor du da får 120 ekstra timer.

Uansett, nok matte for i dag. Var på Elli stranden i dag, som er den fredfulle stranden.Uten bølger, noe som er deilig. Skal være ærlig å si at jeg ble grisebanket av bølgene for litt siden. Kom en megabølge over meg som dro hele meg neddi sanden og smørte kroppen min med sand, som ga meg noen sår. Og en del sand og saltvann i munn og nese.

Uansett så var jeg på Elli med bare med pappa. Vi er 5 stk tilsammen også føler alle seg dårlige eller har vært dårlig. Broren min, han eldste, har vært utrolig syk i rundt 4 dager og nå har broren min og moren min begynt å føle seg litt slappe, men det begynner å komme seg for dem og så vi tar turen til Tyrkia i morgen, vi skal til Marmaris:):)

Sand:(:( æsj (alle bildene er fra i stad, på elli)

Har også filmet litt fra oppholdet mitt her, men vil ikke bli noe sæærlig spesielt. Filmer ikke alt jeg gjør, men kommer klipp fra det meste!

Har du vært på Elli beach før?

de siste dagene

Heisann!

Først av alt må jeg beklage fraværet mitt. Har hatt et fravær helt siden jeg dro, men dagene har gått utrolig fort og har ikke hatt tid til å dra med laptopen ned i resepsjonen for å sitte der en time å vente på at tiden skal gå på grunn av bildene bruker tusen år på å lastes opp. MEEEEN! Jeg fant ut at man kan betale for å få nett på rommet. Enten om det er rask som er premium eller vanlig. Så jeg skal kjøpe to timer hver dag med premium som blir 6 euro daglig. Men det er utrolig verdt det! Merker at jeg savner å blogge og nå kan jeg endelig få gjort det. Så da får jeg slengt inn et innlegg hver dag noe som blir deilig!

Men som jeg skrev i forrige innlegg så tok vi turen til Lindos på fredag -Og HOLYYYYYY! Så varmt sted har jeg aldri vært, seriøst. Svettet som bare det, men det var utrolig fint der! Vi tok vel turen til stranda med en gang og vannet der var helt flott! Så tok vi en koselig båt tilbake som stoppet for å bade et godt stykke unna land. Så faktisk en død liten sverdfisk under vann, litt ekkelt men kult haha.

En svært vanlig gate i gamlebyen, maaaasse sjapper.

I den nye byen, vel fornøyd med kuppet hos Sephora!

AHHH!!♥ -Ja, da ble 56 euro plutselig borte. Elsker den butikken, noe dere sikkert så i pakk med meg videoen.

Pooosekatt som koser seg i en hylle i en sjappe i Lindos, hahaha!♥

Stranden i Lindos

Har ikke så mange fler bilder å legge ut nå, men skal jo ta masse flere fremover! Vi skal kanskje til Tyrkia i overimorgen så da har jeg vært i Rhodos og Tyrkia, fancy.

Og for alle som lurte hvor i rhodos jeg er og hva hotellet nøyaktig heter så er jeg litt utenfor den nye byen, nærme stranda. Hotellet heter Mitsis Grand hotel.

Men da vil jeg kunne blogge daglig noe som blir herlig! Når jeg reiser til Tyrkia kan jeg ikke love at jeg vil blogge, men får jeg sjansen så tar jeg den!

Hva syntes du om bildene?

sol, sommer og rhodos

Hei!

I dag ble vi bare på bassenget. Vi tar heller turen til Lindos morgen så Symi senere. Skal en tur ut etter jeg har blogget også, bare å gå rundt å kikke litt i butikker og sånt. Vi spiste akkurat lunsj på hotellet, men var på bassenget og solte oss rett før, ca en time siden.

Har også blitt ganske brun og fått et ganske skille! Legger nok ut et bilde på instagram siste dagen av skillet, haha sånn mainstream feriegreie :D:D

Må virkelig klage på nettet her, det er utrolig dårlig med tanke på å laste opp et bilde tar 60 minutter altså 1 time. -men det skal ikke forhindre meg i å blogge for dere! Siden dagen i morgen går til Lindos så blir det nok ikke tid til å blogge noe særlig heller, så da gjør jeg det heller nå.

Ett innlegg daglig er ganske greit hvis jeg ikke skal på noen turer som båttur, buss til noe sted osv. Vi tar forresten buss til Lindos som varer en time også, kanskje med noen stopp.

ENDELIG!!! Det har tatt over 1 og en halv time å laste opp disse tre bildene og endelig er jeg ferdig. Har jo hodepine av å se på disse prosentene stige og bildet krasje så det må lastes opp på nytt og alt. Jeg er jo sulten nå, og jeg startet rett etter lunsj haha. Uansett, skal jeg fremdeles prøve å blogge et innlegg om dagen med mindre jeg ikke har en time til å bruke til det.

Skal forresten ta masse bilder i Lindos i morgen så gled dere til det på lørdag! Kan nok ikke laste opp ALLE bildene da, men når jeg kommer hjem vil jeg nok lage et innlegg med alle bildene og beskrivelse under de forskjellige tidene bildene ble tatt. Sånn når vi var i Lindos, Symi, snorkling osv.

Er du i Hellas, har du vært eller skal du?

herlige dager!

Heisann! I går tilbrakte vi hele dagen på bassenget, deretter middag og etter en stund, ca kl 8 dro vi avgårde til den nye byen. Tok noen bilder i mens sola skulle gå ned, noe som bare tok 20 sekunder så hadde veldig dårlig tid. Men fikk mamma til å knipse noen bilder i full fart, hun er jo vand til det haha!!

Fant alle de fine butikkene men først, litt ved siden av sephora som snart skulle stenge så fant jeg Terranova, som må være på toppen av favorittbutikker her i Rhodos. Og jeg buste inn og slang opp et plagg her og der. Butikken er ganske billig og jeg ente opp å bruke 56 euro der. Når jeg gikk ut var sephora allerede stengt så vi får dra tilbake senere. På veien tilbake fant jeg både pull&bear, hm, topshop, berhska så gikk vi innom starbucks og tok en frappe med sjokolade, noe som var heeeerlig i den varmen, HOLY -dere skulle bare visst!

Vi tar kanskje en tur til Lindos i morgen hvis vi orker eller så tar vi det senere. Skal både til Symi og Lindos i løpet av oppholdet her. Var i Symi i fjor og det er såå fint der!

Vi tok taxi tilbake, noe som var deilig siden jeg var passe sliten i beina. Det kostet bare 5 euro så det er bare greit!

i dag

i går

For øyeblikket sitter jeg bare her i resepsjonen med pcen på fanget. Kommer nok til å blogge daglig fra nå av , men dette har vel tatt 1 time å laste opp alle disse bildene, men kan slå av en time på bloggen men ikke hver dag da. Som i morgen er det god sjanse for at vi blir i Lindos hele dagen så er nok sliten når jeg kommer hjem, men kan nok sikkert skrive et innlegg på fredag!

Hva syntes du om bildene?

fremme i paradis

Heisann!

Kun en liten oppdatering nå fra hotellet sin kjøpe pc. Koster 2 euro for ca 20 min her. Får jo ikke lagt inn noen bilder på denne pcen her fordi den ikke er min, men skal prøve blogget å få blogget enten i kveld eller i morgen.

Ble selvfølgelig ikke bloggen i går fordi vi måtte stå opp drit tidlig, så gjøre oss klare til a dra, så ventet vi på flyplassen i ca 3 timer, sa gikk vi av på stockholm flyplass, så etter 3 timer gikk flyet til rhodos. Og da ankom vi hotellet kl 12 i gresk tid, og da var vi alle ganske så trøtte.

Uansett har jeg hatt en flott dag og ser frem til middagen her på hotellet. Utrolig godt sist gang med sushi, stekte nudler og fritert is (haha). Har også fått tatt masse bilder jeg skal vise dere, også vil det komme innkjøp når jeg kommer hjem. Sannsynligvis på video.

//arkivbilde, desverre.

ønsker alle en fin ferie videre :)

VIDEO: Pakk med meg -Rhodos 2013

Heisann!

Dette blor nok siste innlegget før jeg hopper i flyet til rhodos. Kjenner jeg gleder meg utrolig mye og har pakket alt ferdig! Apropos, pakking så har jeg laget en pakk med meg video til dere som jeg har redigert ferdig og er klar til å dele med dere! Brukte hele går kveld og i dag til å gjøre den ferdig med tanke på at den er så lang men her er den.

Har mye annet med meg ellers, men dette er det jeg viser dere nå. Tok også med bjørn borg shortsen min og mye mer klær, bikinier, sminkeprodukter og ting enn som så.

SETT PÅ 720P FOR MYE BEDRE KVALITET!

Men da ses vi i Rhodos!♥

rhodos reiseguide!

Heisann!

Som sagt så har jeg tenkt å lage et lite "reiseguide" innlegg om den greske øya Rhodos som ligger i Hellas. Kan ikke si så alt for mye om øya siden jeg ikke har vært overalt, men jeg skal skrive litt om min opplevelse med den herlige øya, litt tips og ting som er nødvendig mens man er der.

1. Mange hotell kan ha utrolig dårlig service og rom. Men skal du bestille reise til Rhodos anbefaler jeg hotellet vi hadde og skal ha i år og. Det er profesjonelt, ligger veldig godt til, ved siden av stranda og mange matbutikker og apoteker tilgjengelig i nærheten. Hotellet vårt het Mistis Grand Hotel.

Dere har sikkert sett tv2 hjelper deg og der har det vært UTROLIG mange epiosder om klagende kunder hos forskjellige hoteller i blandt annet Hellas og Spania. Du skal nok lete lenge for å finne det perfekte hotellet, så det er ting du må ha i bakhodet når det gjelder hotellene der. Her er noe som i hvertfall vi opplevde og vanlige ulemper med hoteller. Men hotellet vårt var veldig bra i forhold til mange andre hoteller. Servicen var grei og maten der var herlig! Det er hele 3 bassenger i hele hotellet! -to ute og ett inne.

ANBEFALER Å BESTILLE ALL INCLUSIVE -da får du gratis is, sandwitch, brus osv. Hele dagen untatt kvelden tror jeg. Så det er bare å ta hvis du har lyst på noe enten mens du soler deg ved bassenget eller sitter på rommet og er småsulten eller lyst på noe godt! Og det koster ikke særlig mye heller. Det gjelder i hvertfall vårt hotell.

En kollasj jeg lagde av alle bassengene

2. Vi slet veldig med at det ble for varmt i rommet. Nå hadde ikke rommet vårt econdition som funket så vi måtte bytte rom. Og siden moren min eller jeg ikke tåler aircondition eller lufta som kommer ut derfra ble det et lite problem. Så det vi gjorde var å ha airconditionen på mens vi var å spise frokost eller var ute av rommet generelt og når vi kom hjem så skrudde vi den av.

3. Det er noe du må passe på hele tiden. Ikke drikk vann fra springen og unngå å sluke noe vann når du dusjer eller bader. Og selv om det er fristende så ikke be om isbiter til drikker og ta heller en iskald brus. Det er nok ikke alt for ille men du vet aldri hvor vannet kommer fra. Det gjelder overalt i disse landene.  Skal fortelle dere at jeg hadde kjøpt meg en slush på en sånn vogn hvor de solgte is, brus, slush og popcorn. Var sannsynligvis en familie som eide den siden det var unge som også jobbet der. Uansett, så mens vi satt på benken for å innta den herligheten så fikk jeg øye på at det var en kran som bare var på bakken hvor de tok vann i en bøtte og helte vannet i slusmaskinen. Så jeg fikk en liten dårlig følse over å drikke den, men jeg overlevde. For dette vannet inneholder bakterier som vi ikke er vand til så vi kan bli veldig syke av det og i værstefall dø.

Dette ble kjøpt på hotellet sin resturang som var proffesjonelt så stoler på vannet der. Pluss at når du bestiller vann derfra får du fra drikkeflasker og ikke springvann.

4. Når det gjelder spisesteder så kan man skrive en lang liste om maten de lager men jeg vet jo ingenting om hvordan maten har blitt behandlet eller noen ting. Men Vær obs på at det er lett å bli forgiftet så unngå å kjøpe mat på slike upopulære sjapper langs den gamle byen. Gå på en ordentlig resturang som kanskje kan være mer eksklusiv og litt mer pricey. Folk har dødd av matforgiftning i de landene.

hahah ja, ikke la disse lure deg inn i sånne gatespisesteder

5. Når du skal handle så må du nok vite hva som er ekte eller falskt. Går du rundt i gatene i Rhodos vil du finne mange sjapper som selger Louis Viutton, Gucci, DC, Burberry osv men de er altså fake. Det har dere nok hjerne nok til å tenke sånt ut selv. Men hvis du er ute etter ekte merke så kan du stole på den nye byen. Der selger de verdenskjente varemerker som hm, topshop, bershka osv. Er prisen på disse merkevarene under 50? så er det ikke ekte. Kommer ann på hva det er men er det en LV veske er den IKKE ekte. Det er nok fristende å kjøpe seg en fake en for de er faktisk fine og ganske like så det skjønner jeg, har vært der selv haha.

Du får kjøpt maaaange falske snapbacks og capser der og de er ganske identiske med de ekte så det er ikke noe farlig å kjøpe kopier men ikke overdriv, det er jo tross alt ulovlig.

Men skal si deg det at lommeboken er i ganske bra kvalitet! Bruker den faktisk til vanlig og er ganske praktisk. Har ikke blitt noe ødelagt i det hele tatt, ærlig.

6. Strendene har en del bølger. Det er to strender som er ulike. Den ene er vindstille og den andre har masse bølger og blåser på havet. På stranda er ikke det noe problem siden det bare er forfriskende og deilig. Og den består av steiner, i hvertfall den som er på den ene siden, altså nærmest byen. Men det er ikke noe problem siden det er runde og er ikke spisse men lenger opp vil det være litt sand. Vannet er ganske klart og har en turkis farge. Det er gøy å dykke der men pass på å ikke dykk for langt uti, noe jeg gjorde haha.

beklager all retusjeringen men ærlig talt.

7. Shoppingen der er ganske grei! Kjøpte vel ikke alt for mye i fjor, egentlig fordi det ikke var en shoppingferie akkurat men skal du shoppe så må du dra til den nye byen. Har fått spørsmål om jeg kan remse opp noen av de beste butikkene å besøke der og det kan jeg selvfølgelig! De jeg anbefaler er, topshop, pull&bear, sephora, hm, bershka, mango, nike, zara og starbucks!

Tok ikke særlig mange bilder i fjor, og hvis jeg gjorde det så var det iphone bilder. Men nå som jeg har nytt kamera skal jeg ta MASSE bilder, det lover jeg!

Fikk du svar på noe du lurte på om Rhodos eller eventuelt Hellas?

spørsmål og svar om rhodos

Heisann!

Har fått ganske mange spørsmål om Rhodos. Siden vi skal dit i sommerferien og deter flere som også skal så lurer mange på hotell, dato hva vi skal og lignende.

Så derfor lager jeg egentlige et eget innlegg om det så alle får med seg det. Får spørsmål både på formspring, instagram men bloggen er jo hovedsiden de fleste følger meg på så de som følger meg på formspring og instagram leser sannsynligvis bloggen min og så da trenger jeg ikke svare epå spørsmålene på alle sosiale medier og heller bare lage et eget innlegg her.

Hva heter hotellet dere skal på?

Det heter Mistis grand hotel og ligger et lite stykke unna den nye byen.

Er det noen spesielle steder dere skal besøke eller lignende mens dere er der?

Vi reiser jo til gamlebyen, nye byen, Symi, snorkler, er på stranda daglig og selvfølgelig mye mer:) Hvis noen av dere er i nærheten så bare send meg en melding på facebook eller kommenter her. Svarer ikke vanligvis på facebook med mindre det er noe viktig.

Hvilke butikker anbefaler du der?

De har mange av de vanlige kjedebutikkene, men overalt i gatene vil du finne sånne sjapper. Men jeg handler mest i den nye byen og der har de h&m, zara, topshop, olala fashion(?), sephora og mye mer.

Hvordan er strendene og vannet?

Strendene varierer, men det er ganske klar, og lys sand, men ved vannet er det mest steiner. Men jeg ble ganske fornøyd siden steinene er runde og ikke harde. Og vannet er lyseblått/turkist det er også en del sand i vannet.

Når drar dere/kommer hjem?

Vi drar den 7 Juli og reiser 23 jui

Er det noe mer du lurer på angående rhodos? Redigerer inn de nye spørsmålene som kommer inn.

VIDEOBLOGG: Rhodos innkjøp- sminke

Klær kommer senere. Hvis ikke det kommer ikveld kommer det i morgen eller neste uke.

homehomehome

wohoo! Hjemme nå :-)

Kamereaet er på lading så det blir ingen bilder fra turen  i dette innlegget da. Jeg dro fra hotellet kl 3 i natt og satt på flyet 6 tror jeg det var. Sov litt på flyet men ikke mye, så er utrolig sliten nå! Men jeg skal ringe Marie å spørre om å finne på no fordet, haha.

Blir videoblogg om hva jeg kjøpte ikveld eller i morgen. Giveaway kommer på om en uke fordi da drar jeg på hytta og da kan jeg avslutte den etter hytta som er en uke som jeg lovte. Har litt nå sminke fra rhodos å gi bort så følg med!

BTW, GRATULERER TIL VERDENS BESTESTE RABBY! ALLESAMMEN SOM GRATULERER HENNE ER KULE OG VERDENS BESTESTE LESERE!

Også litt unormale bilder..

Hahaha, klarte ikke posere  normalt! Men stikker nå.

blir bedre blogging!

Hei!

Nå sitter jeg nede i resepsjonen på Grand Hotell for alle dere som lurte :-)

Ble dårlig blogging fordi mamma har blitt syk og fått noen syke stikk på beina.. Men skal blogge sånn ca hver dag nå! Innternettet her er litt sånn fram og tilbake så vi får se♥

Litt bilder fra dagene

Instagram

Fakefakefake

Alle bildene er fra iphonen. Kommer bedre i de andre innleggene :-)

Les mer i arkivet » September 2015 » Juli 2015 » Juni 2015

Hei! Mitt navn er Ida (Marie) Jacobsen og jeg er en 15 år gammel jente fra Bærum. Her blogger jeg om min hverdag, mote og sminke! Håper du liker bloggen min og vil fortsette å lese den!